• Correo institucional

  • Sistema de Información Académica

  • Bibliotecas

  • Convocatorias

  • Egresados

  • Contratación

  • Directorio

Fondo Escudo Escudo de la Universidad Nacional de Colombia
humanas.bogota.unal.edu.co
Escudo de la República de Colombia
  • Inicio
  • Facultad
    • La Facultad
    • Directivas
    • Internacionalización
    • Consejos y Comités
    • Docentes
    • Unidad Administrativa
    • Programa Mejoramiento Contínuo
    • Representación Estudiantil
    • Representación Profesoral
    • Edificio de Posgrados
  • Estudiar en la Facultad
    • Pregrados
    • Especializaciones
    • Maestrías
    • Doctorados
    • Educación Contínua
  • Unidades Académicas
    • Departamentos
    • Escuelas
    • Centros
    • Institutos
  • Bienestar
    • Sobre Bienestar FCH
    • Nodo de Encuentro
    • Egresados
    • Servicios
  • Extensión
    • Servicio de Atención Psicológica
    • Programa de Extensión y Educación Contínua
    • Centro Editorial
    • Productos Académicos
    • Prácticas y Pasantías
    • Normatividad
    • Preguntas frecuentes
  • Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Laboratorios
    • Normatividad
  • Servicios
      • Correo institucional

      • Sistema de Información Académica

      • Bibliotecas

      • Convocatorias

      • Egresados

      • Contratación

      • Directorio

  • Sedes
    • Amazonía
    • Bogotá
    • Caribe
    • Manizales
    • Medellín
    • Orinoquía
    • Palmira
    • Tumaco
  • Meaning of RED
  • Goals of the Program
  • Characteristics
Inicio » Versiones » English Version » Main » Characteristics

Red program characteristics

  • To supply, from the University, elements that would be used to influence the improvement of the quality of basic and medium education.


  • To base our contribution  in the strengthening of the scientific capacity of school by refreshing and consolidating the disciplinary knowledge in some areas of the curriculum and also by boosting collaborative research between school and university, both in teaching dynamics as well as in school life

  • To guide our action toward schools considering them analysis and intervention units and not toward individuals, after recognizing that school changes could not be imposed from our perspectives, but arise from the knowledge of the institutions and the mutual agreements concerning the significance of schools in their context, the interests of its actors, and the possibilities for innovation.

  • To build academic communities consisting of teams of principals and teachers oriented to the generation of educational and pedagogic knowledge.

  • To enable schools so that they may turn into agents of their own change aimed at giving a new meaning to their social significance. (Rodriguez 2002: 6).       

 

Última actualización: 23 Jan 2017
Régimen Legal
Talento humano
Contratación
Ofertas de empleo
Rendición de cuentas
Concurso docente
Pago Virtual
Control interno
Calidad
Buzón de notificaciones
Correo institucional
Mapa del sitio
Redes Sociales
FAQ
Quejas y reclamos
Atención en línea
Encuesta
Contáctenos
Estadísticas
Glosario

Contacto página web: Dirección Edif. 205 - Of. 117 Bogotá D.C.,  Colombia (+57 1)  316 5000

© Copyright 2014 Algunos derechos reservados. editorweb_fchbog@unal.edu.co Acerca de este sitio web Actualización: 2017-01-23 21:01:36

Orgullo UN Agencia de Noticias
Programa gobierno en línea Contaduría general de la republica