Ricardo Mauricio Tamayo

PROFESOR ASOCIADO

Teléfono: 316500 Ext: 16373

rmtamayoos@unal.edu.co

CvLAC
  1. Perfil
  2. Áreas
  3. Publicaciones

  • Lizarazo Pereira, D. M., Roberts, F., & Tamayo, R. M. (2023). The Influence of Emotions and Word Frequency in First and Second Language Processing: Evidence from the Emotional Stroop Task. Profile: Issues in Teachers’ Professional Development, 25(1), 161–175. https://doi.org/10.15446/profile.v25n1.95379
  • Sillero‐Rejon, C., Mahmoud, O., Tamayo, R. M., Clavijo‐Alvarez, A. A., Adams, S., & Maynard, O. M. (2022). Standardised packs and larger health warnings: visual attention and perceptions among Colombian smokers and non‐smokers. Addiction, 117(6), 1737-1747. https://doi.org/10.1111/add.15779
  • Adams, S., Clavijo, A., Tamayo, R., & Maynard, O. (2022). Cross-sectional online survey of the impact of new tobacco health warnings in Colombia. BMJ Open, 12(6), e056754. https://doi.org/10.1136/bmjopen-2021-056754
  • Sánchez-Mora, J., Tamayo, R. M., & Corredor-Aristizábal, J. (2021). Affordances of Audience Response Systems: Effects of Instant and Regular Feedback. Technology, Knowledge and Learning, 27(4), 1063-1080. https://doi.org/10.1007/s10758-021-09528-z
  • Mækelæ, M. J., Reggev, N., Defelipe, R. P., Dutra, N., Tamayo, R. M., Klevjer, K., & Pfuhl, G. (2021). Identifying Resilience Factors of Distress and Paranoia During the COVID-19 Outbreak in Five Countries. Frontiers in Psychology, 12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.661149
  • Sánchez-Mora, J., & Tamayo, R. M. (2021). From incidental learning to explicit memory: The role of sleep after exposure to a serial reaction time task. Acta Psychologica, 217, 103325. https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2021.103325
  • Parra, J. A., & Tamayo, R. M. (2021). Medidas Implícitas en Cognición: Una Aproximación al Estudio de la Automaticidad. Revista Colombiana de Psicología, 30(1). https://doi.org/10.15446/rcp.v30n1.8510
  • Mækelæ, M. J., Reggev, N., Dutra, N., Tamayo, R. M., Silva-Sobrinho, R. A., Klevjer, K., & Pfuhl, G. (2020). Perceived efficacy of COVID-19 restrictions, reactions and their impact on mental health during the early phase of the outbreak in six countries. Royal Society Open Science, 7(8), 200644. https://doi.org/10.1098/rsos.200644
  • Pinilla, A., Tamayo, R. M., & Neira, J. (2020). How Do Induced Affective States Bias Emotional Contagion to Faces? A Three-Dimensional Model. Frontiers in Psychology, 11. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.00097
  • Guarnizo, J. A. P., & Tamayo, R. M. (2020). La investigación como fundamento de la práctica en psicología. In D. M. R. Charry & D. M. A. Vélez (Eds.), Convivencia y ética. Aportes de la psicología en tiempos de posconflicto (1st ed., pp. 157–172). Universidad del Externado. https://doi.org/10.2307/j.ctv1rcdv2z.13
  • Tamayo, R. (2018). Criterios de Dominio de Investigación: Fortalezas y debilidades de una propuesta para unificar la investigación en psicopatología. En Germán Gutiérrez (Ed). Teorías en Psicología: Integración y el futuro de la disciplina. pp. 341-353. Bogotá: Manual Moderno.
  • Tamayo, R., & Sánchez, J. (2017). Algunos mitos sobre la agresión y la violencia que impiden la paz. Innovación y Ciencia, 24(1), 76-82.
  • Tamayo, R., & Frensch, P. A. (2015). Temporal Stability of Implicit Sequence Knowledge. Experimental Psychology, 62(4), 240-253. 
  • Tamayo, R. (2015). Efectividad del reforzamiento inmediato en el aprendizaje de gramáticas artificiales. En Cabrera, F., Zamora, O., Martínez, H., Covarrubias, P. & Orduña, V. Estudios sobre Comportamiento y Aplicaciones volumen IV. pp. 151-169. Ciudad de México, D.F.: Universidad de Guadalajara.
  • Tamayo, R. (2011). A checklist to define psychological processes. Revista Colombiana de Psicología, 20(2), 321-327. 
  • Tamayo, R. (2011). Die Erinnerung: Das Labyrinth der Identität [A project and documentation by Akademie Schloss Solitude, Stuttgart, Germany]. 
  • Tamayo, R., & Frensch, P. A. (2007). Interference Produces Different Forgetting Rates for Implicit and Explicit Knowledge. Experimental Psychology, 54(4), 304-310