
Luis Miguel Martínez Luengas
Revistas:
- 2013 The internet as a tool to promote the autonomous, collaborative, learning ELT. Revista El Gran Colombiano Universidad La Gran Colombia (ISSN 2027- 8802) https://www.ugc.edu.co/sede/bogota/documentos/ciencias_educacion/revistas/Revista_EL_EDUCADOR_GRANCOLOMBIANO_9.pdf
- 2014 Feedback as a Powerful Tool in Education Revista Insights Universidad INCCA (ISSN 0124- 3138) https://www.scribd.com/document/369428978/Revista-Insights-17
- 2016 El Rol del Docente de inglés en la Universidad Revista Literaria VOICES Universidad ECCI (ISSN 2539- 4967)
- 2020 Martínez, M. (2020). Notions of “invisibility” in the ELT Teachers’ Classroom Observation Practices. Shimmering Words: Research and Pedagogy E-Journal, 9(1), 6-16. Recuperado a partir de http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/shimmering/article/view/1986
- 2021 Martínez-Luengas, M. (2021). Más Allá De Las Observaciones De Clases De Inglés En Colombia. Panorama, 15(28), 77–91. https://journal.poligran.edu.co/index.php/panorama/article/view/1817
- 2021 M. Martínez-Luengas “The class observers and their subject position in the ELT field“ Revista Ingeniería, Investigación y Desarrollo, vol. 20 (2), pp. 31-48, julio. 2020. https://revistas.uptc.edu.co/index.php/ingenieria_sogamoso/article/view/13387/10883
- 2021 Martínez-Luengas, M. (2021). Problematizing the Subject Positions of the Observers in the ELT field. Capítulo de libro Research Agendas II- ISBN Impreso: 978-958-787-289-7. https://die.udistrital.edu.co/sites/default/files/doctorado_ud/publicaciones/elt_local_research_agendas_ii.pdf
- 2023 Martínez-Luengas, M., & Méndez, P. (2023). Exploring the ELT observer’s subject positions: Tensions, negotiations, and contradictions. International Journal of Instruction, 16(1). https://www.e-iji.net/dosyalar/iji_2023_1_38.pdf
- 2023 Martínez-Luengas, M. (2023). Researching Horizontally: Methodological Assumptions About Observers’ Subject Positions. Capitulo de Libro Methodological Uncertainties of Research in ELT Education II- ISBN Impreso: 978-958-787-634-5 https://die.udistrital.edu.co/publicaciones/methodological_uncertainties_of_research_in_elt_education_ii
- 2023 Martínez, M. (2023). Decoloniality and Criticality in ELT field: Struggles, uncertainties, and possibilities with/for students at a public school. En Sambugaro de Mattos, A., Marques, A., Menezes, C. & Monteiro, D. (Eds.). Cápitulo del libro Decolonialidade E Lingüística Aplicada. (pp. 109-121) https://www.magazineluiza.com.br/decolonialidade-e-linguistica-aplicada/p/jjg9ge06k9/li/lira/
- 2023 Martínez, M., Lui, Y. & Dávila, M. (2022). ELT Research Agendas: Second Language Teacher Education-Identit(ies), Power(s) and Inequalit(ies). En C. Carpenter & N. Loaiza. (Eds.). Cápitulo de libro La interdisciplinariedad en la formación del licenciado en lenguas extranjeras (CIFLEX). (pp. 23-35) https://bibliotecadigital.usb.edu.co/entities/publication/6f722013-774e-45f3-a7d2-8cd6ba561d67
- 2023 Martinez, M. (2023). Resignificando las Posiciones de los Observadores. Experiencias narradas de los Observadores ELT en Colombia. (tesis doctoral laureada). Universidad Distrital Francisco José de Caldas. Recuperado de: https://repository.udistrital.edu.co/items/bb3616a2-e190-495a-bd34-5b5e76f097e6