Aura Nidia Herrera Rojas

PROFESOR ASOCIADA

Teléfono: 316 5000 Ext: 16311 o 16347

anherrerar@unal.edu.co

CvLAC GroupLAC
  1. Perfil
  2. Áreas
  3. Publicaciones
  • Santana-Espitia, A. C., Fajardo-Santamaría, J. A., & Herrera-Rojas, A. N. (2018). El aprendizaje situado de la adición y la sustracción. Revista Latinoamericana de Etnomatemática, 11(2), 98-119

  • (2018) Camargo, S., Herrera, A.N. & Traynor, A. (accepted on Jul 30, 2018) Looking for a Consensus in the Discussion about the Concept of Validity-  A Delphi Study. Methodology. European Journal of Research Methods for the Behavioral and Social Sciences.

  • (2018) Berrío, A. I. Herrera, A. N. & Gómez-Benito, J. Effect of Sample Size Ratio and Model Misfit When Using the Difficulty Parameter Differences Procedure to Detect DIF, The Journal of Experimental Education, DOI: 10.1080/00220973.2018.1435502

  • (2016). Ruíz, J., & Herrera, A. Accidentes de tránsito con heridos en Colombia según fuentes de información: caracterización general y tipologías de accidentes. Revista CES Psicología, 9(1), 32-46.

  • (2015). Herrera-Rojas, A. N., Barajas-Sierra, R., & Jiménez-López, G. Validade em Provas Adaptativas Informatizadas: Alternativa para avaliar a população com deficiência visual. Avaliação Psicológica. 14(3), pp. 299-307

  • (2011). Herrera, A.N. & Ruiz, J.I. Estudios descriptivos. En P. Páramo (compilador). La investigación en ciencias sociales: estrategias de investigación. pp. 43-64. Bogotá: Gráficas Gilpor Ltda.

  • (2011). Herrera, A.N. & Santana, A.C. Estudios correlacionales. En P. Páramo (compilador). La investigación en ciencias sociales: estrategias de investigación. pp. 65-82. Bogotá: Gráficas Gilpor Ltda.

  • (2008) Herrera, A.N. & Gómez–Benito, J. Influence of equal or unequal comparison group sample sizes on the detection of differential item functioning using the Mantel-Haenszel and logistic regression techniques. Quality & Quantity. 42 (6) 739-755.

  • (2007). Herrera, A.N.; Gómez, J. & Muñiz, J. Detección del funcionamiento diferencial de los ítems en el marco de la teoría de respuesta al ítem. Avances en Medición, 5, 27–46